HTML

Apa futkározik

Look down and see the road you're on as if you are on a marathon That's the spirit victory or die R.I.P. Lemmy

Friss topikok

  • pirosmate: Staminálódok, kérem szépen. Tegnap futottam 10 kilit, 1.00:38 lett. Pedig nem is néztem az órát, c... (2015.06.18. 10:33) Csigabiga fut
  • pirosmate: @lukacszoli: Még megy. :-D (2015.04.17. 14:07) Két év és négy hónap, letöltendő...
  • Szent Habakuk: Nagyon sajnálom, hogy ilyen árat fizettél azért, hogy írásoddal örömet okozz olvasóidnak! A felkés... (2012.11.18. 20:40) Never give up, never surrender!
  • Heavy: CSak az anonim alkeszek imáját v milyét tudom tanácsolni: "Uram, adj erőt, hogy megváltoztassam a ... (2012.09.13. 09:51) Vissza a startmezőre
  • pirosmate: @Gyűrött Papír: izé. szó, mi szó, kissé elment a kedvem a futástól is, meg a blogolástól is. Rövid... (2012.09.04. 09:26) Two more days to go

Kopaszodó, kövérkés, szemüveges családapa úgy érzi, hogy még tartogat számára valamit az élet.

2012.04.02. 12:30 pirosmate

Jöhet a taperolás!

Címkék: okoskodás eredmények

Vége a felkészülés kemény részének, végre lehet merengeni, latolgatni, álmodozni: jöhet a taper. :-)

Az elmúlt 14 hét alatt 50 alkalommal futottam. Ha a két beteges hetet nem számolom, heti négyszer edzettem, majd' 60 kilis heti teljesítménnyel. Az átlagos futáshossz a tavalyelőtti 11-ről 14 fölé kúszott, a rápihenős két hétig 709 kili jött össze. Ha a 16 hetes felkészülés előtti alapozó 8 hetet is ideszámítom, akkor a teljes 24 hetes ciklus kb. 1.000 kilit szült, utoljára a kamaszkori 3:53-as maratonra edzettem ennyit. Az utolsó négy kemény hét 77 kilis átlagot hozott, 84 kilis csúccsal. Úgy, hogy a korábbi években összesen egy árva darab 70+-os hetem volt. Ez már-már egy futó edzésmennyisége, wtf? A mennyiség mellett a minőségügyileg is odatettem magam: minden ötödik futásom 20 kilinél hosszabb volt (kettő 30 feletti), illetve hetente egyszer futottam igen gyorsan is: résztávok, tesztek és ilyesmi. A maradék szép lazán, alacsony intenzitással forgott le, 140 alatti pulzussal, 5:30 és 6:20 közötti tempóban.

Formailag a tegnapi Vivicittá félmaraton zárta a taperolás előtti időszakot. Kicsit félve írom le: semmilyen megerőltetést nem okozott az 1:53:22-es végeredmény elérése. Alig két perccel futottam gyengébbet az őszi egyéni csúcsomnál, most viszont a táv zömében a pulzusom alatta volt 145-nek, 18 kilin keresztül a közelében sem voltam a 80%-nak, nemhogy a savküszöbnek. Mondjuk hűtésre egy vérszegény kalóriát sem égettem el, olyan hideg volt, hogy befagyott a seggünk... Viszont egész úton visszatérő problémát jelentett a lassú haladás. Mivel nem akartam szétfingatni magam a maraton előtt, gyakorlatilag erős kocogásnak éreztem az amúgy nem gagyi tempót. Pedig féltem előtte, nem is kicsit. Egész héten vacakolt a jobb bokám alatt valami fájás, tán szalag? Szerda reggel még járni is nehezen ment, hát nem igazán mertem terhelni a versenyen. Végül 19-nél nem bírtam tovább, eleresztettem magam. Mindig irigyeltem azokat, akik egy ekkora táv végén röhögve lehajráznak, ez most összejött nekem is. Az uccsó kettő olyan 4:30-as lehetett.

Off: A legvégére beszállt Emma is, kézen fogva futottunk a célba, a fotóshad nagy örömére. Aranyos volt nagyon, mondta a végén, hogy legközelebb végig jönne velem. Oké kicsim, már csak 2.500-at kell aludnod addig. :-D A délutáni családi futást is nagyon élvezték Leventével, mindkettő tök lelkes lett az egésztől. És meg sem kottyant nekik a 6:30 körüli tempó! Szegény Annyuk bezzeg alig győzte levegővel. Jó móka a kölkös futás, folyt. köv. tutira.

A lényeg a lényeg: a taperolás előtti utolsó futás (szénné) edzésből, fáradásos, jelzésértékú bokafájás után, mocskos nagy szélben, sima aerob extenzív pulzussal, bőségesen negatív splittel, Emmás tötymörgéssel is olyan idő lett, ami alapján a McMillan kalkulátor 3:59:09-et jelez. Úgy legyen!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futkarozas.blog.hu/api/trackback/id/tr894355848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása