HTML

Apa futkározik

Look down and see the road you're on as if you are on a marathon That's the spirit victory or die R.I.P. Lemmy

Friss topikok

  • pirosmate: Staminálódok, kérem szépen. Tegnap futottam 10 kilit, 1.00:38 lett. Pedig nem is néztem az órát, c... (2015.06.18. 10:33) Csigabiga fut
  • pirosmate: @lukacszoli: Még megy. :-D (2015.04.17. 14:07) Két év és négy hónap, letöltendő...
  • Szent Habakuk: Nagyon sajnálom, hogy ilyen árat fizettél azért, hogy írásoddal örömet okozz olvasóidnak! A felkés... (2012.11.18. 20:40) Never give up, never surrender!
  • Heavy: CSak az anonim alkeszek imáját v milyét tudom tanácsolni: "Uram, adj erőt, hogy megváltoztassam a ... (2012.09.13. 09:51) Vissza a startmezőre
  • pirosmate: @Gyűrött Papír: izé. szó, mi szó, kissé elment a kedvem a futástól is, meg a blogolástól is. Rövid... (2012.09.04. 09:26) Two more days to go

Kopaszodó, kövérkés, szemüveges családapa úgy érzi, hogy még tartogat számára valamit az élet.

2012.10.02. 19:11 pirosmate

Számháború a laborban, preludium

Évek óta kacérkodtam már a laboros állapotfelméréssel. Egyfelől nagyon profi dolognak tűnt, másfelől úgy éreztem, kár belém az ilyesmi. Tudjam már, hol a helyem, a magamfajta ne faxnizzon itten. Ráadásul évekig pénzem sem volt ilyen úri huncutságra, inkább cipőt vettem az árából. Most viszont eljött a pillanat! Megmérettettem, ám sajnos nem találtattam könnyűnek...

A vizsgálatra közvetlenül az vezetett rá, hogy a kupiban találtam egy gyűrött zöld papírlapot, valamelyik tavalyi befutócsomagból. Mivel ravasz, sőt gyanakvó marketinges vagyok, a -30% egyből megfogott, jé, hát jóárasították a laborálást, uccu, fussunk... Igazából meg körbekérdeztem a futópajtik körében, és többen is jó véleménnyel voltak a laborról is, orvosról is. Végül rászántam az új cipőm árát. Kettős problémára kerestem a választ: tavasz óta tök megálltam a fogyásban (sőt, visszajött egy kevés), másrészt nem nagyon megy a futkározás, sűrűn érzek olyat, mintha vízben gázolnék.

Előzmény gyanánt el kell mondnom, hogy nem vagyok hipochonder, mégis van egy folyamatos parám az egészségem kapcsán. A családomban apai ágon sokan mentek el infarktusban, sok a cukorbeteg is. Apukám is túlesett már egy tripla koszorúér-bypass műtéten. Nálam is mértek már határértéken túli cukrot, a vérzsír/koleszterin értékeim pedig rendre túlmenenk a normálison, ha picivel is. Dagadt is voltam, ugyebár, és most sem lehetek igazán büszke a 92 kilómra. Lassan kilenc éve, hogy újra kezdtem a futást, ötödik éve futok eléggé rendszeresen. Bár Gerisógor kampányfutónak titulált és ebben igaza is van, azért az évi egy maraton + felkészülés a punnyadt átlagon felüli edzettséget jelent. Mégis megesik, hogy indokolatlanul kifulladok hétköznapi tevékenységektől, mondjuk egy lépcsőn fölsétálva. Vagy lever a nyúlós/büdös verejték, ha bepakolok pár bőröndöt a kocsiba. Ilyenkor jön a lüktető halánték, meg a szívdobogás, lihegés. Másnap meg futok 10 kilit ötharmincas tempóban, gond nélkül. Másik ajándékom a sorstól Darth Vader, aki időnként rajtaütészerűen elszorítja a mellkasomat. Az orvos persze vitatja a Sötét Nagyúr szerepét, inkább pszihoszomatikus stressztünetekről beszél, de ez teljesen tudománytalan halandzsa. Egyszóval valami nem kerek, zavart érzek az Erőben. Tavaly meg is szeppentem, amikor kizártak egy véradásból magas vérnyomás miatt. Akkor rámrakták a 24 órás mérőműszert, de az eredmény nem lett rémisztő. Viszont azt mondta a doki, hogy évente nézzek rá magamara, ezért is kapóra jött a kardio-laboros vizsgálat.

Sommásan: immár tudományosan is bizonyított, hogy túlsúlyos vagyok, ezért nehezebben bírom a gyűrődést, mintha nem lennék az.

:-D

Ezért mondjuk nem kellett volna 25.000 forintot fizetnem, elvégre naponta látom magamat a tükörben. Szerencsére a vizsgálati eredmények ennél sokkal-sokkal többet mondanak. Még akkor is, ha a java része kínaiul van. Részletek a következő epizódban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futkarozas.blog.hu/api/trackback/id/tr424813066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása