HTML

Apa futkározik

Look down and see the road you're on as if you are on a marathon That's the spirit victory or die R.I.P. Lemmy

Friss topikok

  • pirosmate: Staminálódok, kérem szépen. Tegnap futottam 10 kilit, 1.00:38 lett. Pedig nem is néztem az órát, c... (2015.06.18. 10:33) Csigabiga fut
  • pirosmate: @lukacszoli: Még megy. :-D (2015.04.17. 14:07) Két év és négy hónap, letöltendő...
  • Szent Habakuk: Nagyon sajnálom, hogy ilyen árat fizettél azért, hogy írásoddal örömet okozz olvasóidnak! A felkés... (2012.11.18. 20:40) Never give up, never surrender!
  • Heavy: CSak az anonim alkeszek imáját v milyét tudom tanácsolni: "Uram, adj erőt, hogy megváltoztassam a ... (2012.09.13. 09:51) Vissza a startmezőre
  • pirosmate: @Gyűrött Papír: izé. szó, mi szó, kissé elment a kedvem a futástól is, meg a blogolástól is. Rövid... (2012.09.04. 09:26) Two more days to go

Kopaszodó, kövérkés, szemüveges családapa úgy érzi, hogy még tartogat számára valamit az élet.

2012.09.04. 11:00 pirosmate

Vissza a startmezőre

Címkék: Címkék

Ott hagytam abba, hogy abbahagytam. Azaz mégse. Szóval futogatok azóta is, ha nem is szorgalmasan. Sokáig tartott, mire hiányozni kezdett a futás, de most újra érzem: lesz még Moszkva magyar falu! Az elmúlt két hétben nyaraltunk, volt időm kissé komolyabban edzegetni. Viszont van pár dolog, ami kifejezetten aggaszt.

Egyfelől alattomosan felugrott rám öt kiló, pedig nem kezdetem el zabálni, s mint említettem, futkározok is. Ha a heti edzésmennyiség 30 kili alá esik, egyből hízni kezdek, napi kb. 2000 bevitt kalória meleltt is. Ezzel valamit kezdenem kell, mert valami nem stimmelős. Lehet, hogy rám férne egy alapos tisztítókúra, valami léböjt, vagy ilyesmi.

Másfelől nem megy jól a futás. Ha óra nélkül, örömre kocogok, akkor 6:30 körüli tempók lesznek belőle, igaz, dimbes-dombos terepen. Ha próbálok "normális", 6:00 alatti sebességgel futni, azonnal előjön a tuszkolódás, mintha zérus regeneráció történt volna Bécs óta. Kétszer próbáltam tesztet futni, a kétkörös Szigetet alig bírtam 60 perc alá szorítani. Eszem magnéziumot, kalciumot, vasat. Fel nem foghatom, mi lehet a hiba. Ennyire megöregedtem volna? Tényleg fél év kell, hogy regenerálódjak? Nem akarom elhinni.

Sokat gondolkodtam azon is, hogy mi csúszott ennyire félre Bécsben. Összevetettem a két legutóbbi, egyaránt kudarcos futás előtti elkészülési tervemet a netről szedett mintákkal. Nem önjelölt próféták szarjait nézegettem, hanem a Boston Athletic Association honlapját, pl. Hajlok rá, hogy megtaláltam a magyarázatot. Sanszos, hogy túledzettem magamat. A 70 kili feletti heti átlagok egyszerűen nem illettek az edzettségi szintemhez, súlyomhoz, kondimhoz. 2010-ben nem hajtottam így meg magamat, mégis király volt a futásom a versenyen. Ahogy a hosszú felkészülés sem okés, nehéz megőrizni a motivációt a negyedik hónapra. További megállapítás, hogy mindkét alkalommal a verseny előtti 4. héten voltam csúcsformában, felfalva reggelire egy-egy 30-35 kilis edzést, másnapi izomláz nélkül, 5.30 alatti átlaggal. Be kellett látnom azt is, hogy 10 kilin és fáltávon látványosan jobbak az eredményeim, mint maratonon. Lehetséges, hogy a féltáv az én igazi terepem, nem a teljes? Addig azonban nem halok meg, amíg azt a köcsög négyórás szintet meg nem ütöm egyszer! Majd utána jöhetnek a hepi féltávok... Örökzöld téma a súlyom is, erről már annyit írtam, hogy kijönne belőle az Enciklopédia Galaktika. Le kell fogyni, punktum. Back to the seventies...

Konklúzió: rövidebb felkészülés, mondjuk 12 hetes. Cserébe sokkal hosszabb alapozás, mondjuk 5-6 hónap, heti 30-40 kilivel. Ngyrészt alacsony intenzitású edzésekkel, égjen az a zsír... Az őszi versenyek így kiesnek, megyek újra Bécsbe. De először is elmegyek állapotfelmérésre, doktorilag. Ma pedig kimegyek a Szigetre, hogy megtudjam, milyen mély a Nyúl ürege.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://futkarozas.blog.hu/api/trackback/id/tr534754185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pirosmate 2012.09.11. 16:31:18

friss infó: a 2xSziget végül 54:41 lett, ami lényegesen jobb a vártnál. Nem is esett szarul, viszont 28+ fok volt, és gatya nagy tömeg a szárnyascipős futóklub félmaraton előtti utolsó közös edzése okán.

Úgy fest tehát, hogy visszahoztam a butulás felét, örülünk!

Heavy 2012.09.13. 09:51:37

CSak az anonim alkeszek imáját v milyét tudom tanácsolni: "Uram, adj erőt, hogy megváltoztassam a megváltoztathatót, Türelmet, hogy elviseljem a megváltoztathatatlant, Bölcsességet, hogy megkülönböztessem a kettőt!"
süti beállítások módosítása