HTML

Apa futkározik

Look down and see the road you're on as if you are on a marathon That's the spirit victory or die R.I.P. Lemmy

Friss topikok

  • pirosmate: Staminálódok, kérem szépen. Tegnap futottam 10 kilit, 1.00:38 lett. Pedig nem is néztem az órát, c... (2015.06.18. 10:33) Csigabiga fut
  • pirosmate: @lukacszoli: Még megy. :-D (2015.04.17. 14:07) Két év és négy hónap, letöltendő...
  • Szent Habakuk: Nagyon sajnálom, hogy ilyen árat fizettél azért, hogy írásoddal örömet okozz olvasóidnak! A felkés... (2012.11.18. 20:40) Never give up, never surrender!
  • Heavy: CSak az anonim alkeszek imáját v milyét tudom tanácsolni: "Uram, adj erőt, hogy megváltoztassam a ... (2012.09.13. 09:51) Vissza a startmezőre
  • pirosmate: @Gyűrött Papír: izé. szó, mi szó, kissé elment a kedvem a futástól is, meg a blogolástól is. Rövid... (2012.09.04. 09:26) Two more days to go

Kopaszodó, kövérkés, szemüveges családapa úgy érzi, hogy még tartogat számára valamit az élet.

2015.02.11. 15:55 pirosmate

Két év és négy hónap, letöltendő...

Ahogy nézem, lassan három éve nem jártam itt, kissé pókhálós minden. Kivontam magam a forgalomból, hosszú időre. Rövid pihenőnek indult, a túledzettség kipihenésére. Summa summárum: 28 hónapja nem csináltam szinte semmit. Itt-ott kocogtam, néha kosaraztam, ennyike. Annyi időt töltöttem semmittevéssel, amennyit rablásért ülnek a népek. Ma úgy döntöttem, szabadulok.

"Szóval: a 2012-es belesétálós maraton után nagyon nem ment a futás, és lelassult, majd megállt a súlyvesztés. Gondoltam, túledzettem magam, kihagyok egy hónapot. Így is lett, pihentem sokat. De utána is csak borzasztó szarul ment, nem esett jól. Végül szeptember végén elmentem egy alapos felmérésre (cardio control), a doki azt mondta, tipikus túledzettség, kíméljem magam az év végéig. Eddigre beindult a visszahízás, pedig mérsékeltem a bevitelt. Novemberben elmentem Siófokra, futottam egy gyötrelmes félmaratont, edzés nélkül, egész jó idővel (2:03:08). Na, mondom, itt a vége: kezdhetek újra mindent. Akkor még nem sejtettem, hogy innen sokkal lejebb lesz a vége. Szilveszterkor elestem a jégpályán, kaptam egy kiadós csonthártya-gyulladást a csípőforgómban, napokig járni sem tudtam, hetekig nem mozoghattam. Január végén, a második futás után meg beállt a nyakam. A reumatológus eltiltott a futástól, elvileg örökre, de legalább hónapokra. :-( Az eltiltás és a fájdalmak oka a nyakamban keresendő. Szar a tartásom, amolyan rokkergoblin. Megtörik a gerinc/nyak íve. Púpos leszek, ha nem vigyázok. Ráadásul meszesedést mutattak ki. Egy-egy hirtelen mozdulatnál hozzáér az ideg a meszes cucchoz, giga fájdalom, majd általános izomgörcs a nyaki és hátizmokban. Masszírozni, injekciózni nem szabad, várni kell fájdalomcsillapítás mellett. A doki szerint a futás csak árt, mert talajfogáskor összeverődnek a csigolyák, rontva a helyzeten (maga is futó). Bringázzak, ússzak. Én. LoL. Gondoltam, majd pianóban elkezdek kocogni, azt meglátjuk, mit szól a nyakam. Azonban májusra bedőlt a munkahelyemen a terhelés, kettő munkatársamat is nekem kellett pótolni, három munkakört ellátva. Ez tartott egész nyáron, megspékelve hetente utazással. Fingani sem volt kedvem, de időm se. Az erdmény: totális elpunnyadás, teljesen bekötött felső test (a seggemet is nehez vakarom meg, a cipőkötésről nem is beszélve), 100 kiló feletti testsúly, széthullott vérnyomás. Szánalmas, egyben ijesztő. ... To the infinity, and beyond! :-D Mától kezdem a szisztematikus diétát, és a fokozatos mozgást. Tervezem, hogy a kocogás mellett kosarazni, fallabdázni, kondizni és jógázni is fogok. A cél, hogy év végéig igen sok kilót, de 10-et legalább. Jövő tavasszal már szeretnék normális testsúllyal normális időt (<2:00) futni félmaratonon, mondjuk Bécsben. Természetesen szigorúan pulzusvezérelt, aerob hosszú futások jönnek, 80% alatti terheléssel."

A fenti sorokat több, mint egy éve vetettem papírra. Azóta csak annyi változott, hogy új munkahelyen dolgozom magam halálra és betöltöttem a negyvenet. Az egyetlen eredmény, amit fel tudok mutatni, hogy a kapuzárási pániktól űzve megnövesztettem a hajamat. Így most a szánalmas, dagadt, középkorú fickó helyett szánalmas dagadt, középkorú rokker fickónak látszom. :-D

Jelenleg 104,1 kg vagyok, szerintem egyáltalán nem tudnék 10 kilit futni. Vagyis elmondhatom, hogy elértem a Ground Zero-t. Egyre kevésbé bírom a napi élet okozta terhelést, energia- és motivációs szintem nulla. Semmilyen szinten, semelyik porcikám se kívánja a rendszeres testmozgást. A heti egy kosarazás utóhatásait hat napig nyögöm. Viszont továbbra sem szeretnék idő előtt elpatkolni, sem további rossz példát mutatni zsenge gyermekeimnek. Attól félek, szegény Emmában így is jóvátehetetlenül elrontottam az Ideális Férfi képét. Az én bűnöm lesz, ha a lusta és dagadt csávókra fog bukni. :-D

Ma reggel végre kattant egyet a számláló: tükörbe nézve jobban zavart az állapotom, mint amennyire rest vagyok. Egyszóval itt az ideje, hogy ismét nekiinduljak a hosszú menetelésnek. Futó leszek megint, ha törik, ha szakad.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://futkarozas.blog.hu/api/trackback/id/tr147161641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása