HTML

Apa futkározik

Look down and see the road you're on as if you are on a marathon That's the spirit victory or die R.I.P. Lemmy

Friss topikok

  • pirosmate: Staminálódok, kérem szépen. Tegnap futottam 10 kilit, 1.00:38 lett. Pedig nem is néztem az órát, c... (2015.06.18. 10:33) Csigabiga fut
  • pirosmate: @lukacszoli: Még megy. :-D (2015.04.17. 14:07) Két év és négy hónap, letöltendő...
  • Szent Habakuk: Nagyon sajnálom, hogy ilyen árat fizettél azért, hogy írásoddal örömet okozz olvasóidnak! A felkés... (2012.11.18. 20:40) Never give up, never surrender!
  • Heavy: CSak az anonim alkeszek imáját v milyét tudom tanácsolni: "Uram, adj erőt, hogy megváltoztassam a ... (2012.09.13. 09:51) Vissza a startmezőre
  • pirosmate: @Gyűrött Papír: izé. szó, mi szó, kissé elment a kedvem a futástól is, meg a blogolástól is. Rövid... (2012.09.04. 09:26) Two more days to go

Kopaszodó, kövérkés, szemüveges családapa úgy érzi, hogy még tartogat számára valamit az élet.

2012.02.09. 12:05 pirosmate

Cooper ügynök és a sebesség mámora

Tegnap, hirtelen felindulásból elkövettem valamit, amire legutóbb öt éve vetemedtem. Az pedig már elévült, ugye. Töredelmesen bevallom, hogy ismét Cooper-tesztet futottam. Mentségemre csak annyit tudok felhozni, hogy hétfőn 2000 méteres résztávokat futottam, és meglepően jól bírtam a 4:30-as tempót, még a harmadik menet során is. Ettől aztán elkezdett bizseregni bennem a gondolat, vajh mennyit tudnék Cooperen, elvégre a 9 perces résztáv nincs is olyan messze a 12 perctől. Nem hagyott nyugodni a gondolat, Tisztelt Bíróság! És tegnap megtörtént, elcsábultam.

Számomra döbbenetesen jó, 2910 méteres eredményt értem el, wazze. Nem semmi még akkor sem, ha gépen, teremben toltam. Cooper bácsi táblázata alapján az én koromban 2700m felett már a legelőkelőbb kategóriába számít minden eredmény. Élsportolóknál 2800m alatt van a gagyi. Vagyis hobbisták között én vagyok a félszemű király, és az élsportolók között is lenne olyan súlylökő, akit leigáznék. :-) Annak idején 3000m felett is tudtam, és most elég közel kerültem a 25 évvel ezelőtti önmagamhoz. Furcsa érzés nagyon. Mit is ér ez? Mit mutat meg? Nekem azt mondja ez az eredmény, hogy a sebességem már megvan, köszöni szépen. Úgy fest, erre nem kell gyúrnom egy darabig.

A napokban éppen vitáztam egyet a szárnyascipős futóblogon arról, hogy vajh mekkorát kell alkotnia DK-nak a négyórás maratonhoz. Elég-e az 1:50, vagy sem. Nos, McMester kalkulátora szerint igen. Ugyanakkor a mester azt is kihangsúlyozza, hogy a becslés az ADOTT TÁVHOZ MEGFELELŐ felkészültség esetén érvényes. Nos, nálam ez eddig minden évben kérdőjeles volt. A rövidebb (30 km alatti) távokon mutatott formám alapján simán kellett volna 3:55 körül futnom, aztán a legjobb futás is 4:31 lett. Tehát a Mcbecsült erdményt jókora ráhagyással kell kezelnem. Ha a Mc szerini 3:52-höz tartozó sebességeket is hozom a rövidebb távokon, akkor meglehet a 3:59. A csudijó Cooperem appropóján meg is néztem, mi az ábra.

Cooper: cél a 2707m, tegnap 2910 métert futottam. Grandioso!

10k: cél a 0:49:20, a legfrissebb időm 0:47:59. Pipa.

FM: cél a 1:50:04, a tavalyi BP FM időm 1:50:58. Majdnem megvan, mostanra jobb is lehetek talán.

6xSziget: cél a 2:53:53, ősszel futottam 2:56:46-ot. Azért ez majdnem 3 perc, itt van mit javulni.

Összegezve a fentieket kijelenthető, hogy a sebességem immár kifogástalan, és az állóképességem is megfelelőnek tűnik félmaratonig. A második félen viszont még dolgoznom kell, különös tekintettel az utolsó 10 kilire. Érdemi edzésre van még 6-7 hetem, benne 7 darab félmaratonnál hosszabb edzéssel. Jövő héten jön az első 30 feletti teszt, alig várom, hogy kiderüljön, hol tartok. Ha nem lesz devla nagy hideg, kimegyek a Szigetre egy hatosra.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://futkarozas.blog.hu/api/trackback/id/tr304083615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

pirosmate 2012.02.09. 12:15:38

Megnéztem az aktuális edzéstempókat:

Recovery Jogs = 6:26 to 6:45
Long Runs = 5:49 to 6:26
Easy Runs = 5:49 to 6:08
Steady-State Runs = 5:14 to 5:23
Tempo Runs = 5:01 to 5:14
Tempo Intervals = 4:57 to 5:07

pirosmate 2012.02.28. 11:07:46

Bréking nyúz: tegnap 45:28-at futottam 10 kilin úgy, hogy végig emeltem a tempót 4:45-ről. Döbbenet.