HTML

Apa futkározik

Look down and see the road you're on as if you are on a marathon That's the spirit victory or die R.I.P. Lemmy

Friss topikok

  • pirosmate: Staminálódok, kérem szépen. Tegnap futottam 10 kilit, 1.00:38 lett. Pedig nem is néztem az órát, c... (2015.06.18. 10:33) Csigabiga fut
  • pirosmate: @lukacszoli: Még megy. :-D (2015.04.17. 14:07) Két év és négy hónap, letöltendő...
  • Szent Habakuk: Nagyon sajnálom, hogy ilyen árat fizettél azért, hogy írásoddal örömet okozz olvasóidnak! A felkés... (2012.11.18. 20:40) Never give up, never surrender!
  • Heavy: CSak az anonim alkeszek imáját v milyét tudom tanácsolni: "Uram, adj erőt, hogy megváltoztassam a ... (2012.09.13. 09:51) Vissza a startmezőre
  • pirosmate: @Gyűrött Papír: izé. szó, mi szó, kissé elment a kedvem a futástól is, meg a blogolástól is. Rövid... (2012.09.04. 09:26) Two more days to go

Kopaszodó, kövérkés, szemüveges családapa úgy érzi, hogy még tartogat számára valamit az élet.

2010.04.13. 21:44 pirosmate

A Leghosszabb Nap

Minden rendes maratoni felkészülés alapeleme az igenigenigenhosszú edzés. Esetemben ez most 6 Sziget-kör, azaz 31,8 kili volt. Picit tartottam tőle, talán a tavaly őszi fiaskó okán.

Két fontos célom volt. Egyrészt a maratoni felkészülés leghosszabb edzéseként a legzúzósabb hetet zárta le (65 km). Másrészt a biztonsággal vállalható versenytempó megállapításához kellett közelebb vinnie. Mindent összevetve mindkét szempontból jól sikerült a futás.

Mivel egész héten gyomorproblémákkal küzdöttem edzésen, nem lepett meg, hogy már az első 500 méter után rendetlenkedni kezdett a gyomrom. A harmadik kör végén ki is áltam kereket cserélni, de ez nem tört meg. Erről talán ennyi elég is.

A konkrét cél a pulzusom 150 (80%) alatt, azaz a tejsav-veszélyzónán kívül tartása volt, és ez végig sikerült is. A vége 6:16-os átlag lett, ami némileg jobb az előzetesen várt 6:20-nál. Tekintve, hogy közel öt kört futottam hatpercesben, az utolsó másfél értelemszerűen jóval lassabb lett, olyan 6:40 körüli. DE! Megúsztam a dolgot befásulás nélkül, illetve mérsékelt izomlázzal (vasárnap kirándultunk is), jól okoskodtam laktát-tolerancia téren. A tempó hirtelen lassulása azt jelenti, hogy inkább okosan megkerültem a Falat, nem pedig fejjel mentem neki. Pulzusmérés rulez. Két izoitalt, azaz 1 liter folyadékot ittam meg, öt részletben, ez persze kevés. A versenyen gyakrabban és többet fogok frissíteni. Fal csalhatatlan jele volt az utolsó körben az is, hogy abbahagytam a folyamatos pofázást. A futópajtik, akik az utolsó két körre betársultak, erősen csodálkoztak ezen a jelenségen. Kicsit meg is ijedtek. :-) Mindazonáltal figyelték a mozgásomat, amit a lassulás alatt is kontroláltnak, sőt könnyednek mondtak. Egyikük igazi nagyágyú, 2008-ban pl. hatodik lett a 30 kilin, 2:01:10-es idővel. Szóval tudja, mit beszél: szerinte kezdtem "gyaloglós" lenni. Ezen a futómozgás variálásával, majd tempónöveléssel próbáltam segíteni. A bringóhintóstól (kb. 30) gyorrsulni kezdtem, az uszodától pedig sprinteltem. Ettől én is, és a pajtik is megnyugodtunk. Maratonra átszámítva 4:25-ös a saccot ad a McMester.

Tanulság 1.: 25 kilit fáradtan, edzésből, rittyentéssel és kevés frissítéssel is tudok futni, hatperces tempóban, 150 alatti pulzussal, kontrolált mozgással.
 
Tanulság 2.: Önfegyelemmel (és kézben tartott pulzussal) kifingás nélkül is tudok 32 kilit futni úgy is, hogy marad tartalék a végére.
 
Tanulság 3.: A pit stop alig öt percig tartott, és után kényelmesen folytattam hatperces iramban még egy-másfél körig, szóval az állóképességemmel minden rendben. A gyomorpanaszokat hajlamos vagyok a túledzettség számlájára írni. Megnéztem a tavalyi naplómat, és többnyire olyankor akadt gondom, amikor előtte durván megterheltem magamat. Most 10 hét előzte meg a pénteki futást, 50 kili feletti átlaggal. Mivel nem ettem vagy zseléztem futás közben, a görcs sem jöhetett a bevitt kajától. A verseny előtti 3-4 napra nagyon figyelnem kell majd.
 
Következtetés: rápihenve, versenykörülmények között, rendesen frissítve tudhatok 32 kilit hatpercesben, 150 alatti pulzussal. Onnan azonban van még 10195 méter... A hatperces tempó nem tartható végig, az biztos. Félő, hogy kipukkanok, ha nem is 32-nél, akkor 35 körül. Reálisnak a 4 óra 20 perces idő tűnik, 6:10-6:20 körüli átlagtempóval. Azon még gondolkodok, hogy egyenletes 6:10-et próbáljak-e, vagy féltávig 6:00, harmincig 6:20, utána meg ahogy sikerül.
 
Ferinek ezúton is köszönöm a jó társaságot, remélem ő is élvezte a futást.
 
M.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futkarozas.blog.hu/api/trackback/id/tr21919114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása