HTML

Apa futkározik

Look down and see the road you're on as if you are on a marathon That's the spirit victory or die R.I.P. Lemmy

Friss topikok

  • pirosmate: Staminálódok, kérem szépen. Tegnap futottam 10 kilit, 1.00:38 lett. Pedig nem is néztem az órát, c... (2015.06.18. 10:33) Csigabiga fut
  • pirosmate: @lukacszoli: Még megy. :-D (2015.04.17. 14:07) Két év és négy hónap, letöltendő...
  • Szent Habakuk: Nagyon sajnálom, hogy ilyen árat fizettél azért, hogy írásoddal örömet okozz olvasóidnak! A felkés... (2012.11.18. 20:40) Never give up, never surrender!
  • Heavy: CSak az anonim alkeszek imáját v milyét tudom tanácsolni: "Uram, adj erőt, hogy megváltoztassam a ... (2012.09.13. 09:51) Vissza a startmezőre
  • pirosmate: @Gyűrött Papír: izé. szó, mi szó, kissé elment a kedvem a futástól is, meg a blogolástól is. Rövid... (2012.09.04. 09:26) Two more days to go

Kopaszodó, kövérkés, szemüveges családapa úgy érzi, hogy még tartogat számára valamit az élet.

2009.09.02. 14:20 pirosmate

Amikor a sertéshús ingyen van

Elöljáróban leszögezem, hogy nem vagyok antiszemita. Sőt, a legjobb Mórickás vicceket többnyire zsidó barátaimtól hallom. Hogy mi köze van ennek a futáshoz? Direkte semmi, áttételesen annál több. A poszt címe ugyanis egy definíció, amit a viccbéli Móricka apukája adott kisfiának, midőn a gyermek a DILEMMA szó jelentését firtatta. És a dilemmának már konkrét köze van a futáshoz, sőt, hozzám.

 
A négyórás határ megdöntésének céljával futottam neki az idénynek. Mivel már csak egy hónap van hátra a felkészülésből, ideje mérleget készíteni az eddigiekről, illetve konkretizálni a célokat. Összevetés a 35. hét végével:
 
Összes kili
2008: 530,8 km
2009: 649,5 km
Kb. 120 kilivel, 22%-kal több
 
Edzésszám
2008: 57
2009: 75 (63+12)
Kb. harmadával több
 
Hegyifutás
2008: 5
2009: 17
Az összes idei kili 30%-a, tavaly ez csak 8% volt.
 
Hosszú futások (12 kili felett)
2008: 10
2009: 14
Ugye-ugye
 
Átlagtempó
2008: 6:15 (síkon 6:10)
2009: 6:04 (síkon 5:54)
10mp (16mp) gyorsulás
 
Ha a hátralévő hetekben csak a tavalyi szintet hozom, akkor is komoly előnnyel vágok neki a távnak. Vajh mire lesz ez elég? A releváns futásokból McMester tavaly 4:11 és 4:34 közé lőtte a várható eredményem, lett helyette 4:42. Igaz, elrontottam a futást az elején. Okosabb futással megcsinálhattam volna a 4:30-at.
 
Az idei tesztek alapján a gép 4:06 és 4:20 közé vár. Ebből adódik, hogy megcélozzam a 4:13-at, azaz a hatperces átlagot. Az 5:43-as, négyórás eredmény nem tűnik reálisnak. Illetve hétfőig nem tűnt annak. És most, Hölgyeim és Uraim, következzék az est fénypontja, a várva várt Dilemma! Tessék.
 
Hétfőn volt az esedékes kétkörös Sziget teszt. Megpróbáltam az 5:30-as tempót, mondván a végén kordagyuri, oszt jól van. Bíztam az 58 percen belüli eredményben. Előző héten sokat tettem a gépbe, ötven kili felett, majd hazavezettem Digóniából. Szó, ami szó rápihenésről nem beszélhetünk. Viszont az elmúlt hónapokhoz képest szinte hűvös volt, alig 27 fok. Már az első kör elején feltűnt, hogy nagyon megyek, az egyéni legjobb időm közelében. Közelítettem az ötperces tempót, 27:11 lett az első kör vége. 2004 óta nem futottam ilyen gyors kört a Szigeten! Arra számítottam, hogy ez a várható lassulással is elég lesz az 58 perchez. Ezzel szemben nem estem vissza, sőt. Szélként hasítottam el az összes többi futó mellett… Már éppen az önteltség bűnébe estem volna, amikor hirtelen, lihegés nélkül elszaladt mellettem egy srác. Olyan tempókülönbséggel, hogy szinte alázott. Kissé elkeseredtem, és próbáltam erősíteni. Kb. ötszáz méter után nagy megdöbbenésemre be is fogtam az arcot, le is hagytam. A mellbőségem rögtön nőtt vagy 10 centit. Aztán huss, és a srác megint megelőzött. Na ne már… Kb. ekkor esett le nálam a tantusz, hogy emberünk résztávozik. Innentől nagy egyetértésben kerülgettük egymást, végig húzva egymást visszafelé. Az utolsó kilit nagyon megnyomtam, mondván egy róka nem róka. A kolléga lemaradt, én meg 53:32-vel átestem a célvonalon. Percekig néztem az órát, nem hittem el. Ilyen nincs. Vagy mégis van? A második kör 26:21 lett, ami már öt percen belüli tempó. Nem volt ilyen köröm az újkori futótörténelemben. Pláne nem másodiknak. Na erre varrjunk gombot.
 
Akkor hát varrjunk: McMester szerint ez 3:57-nek felel meg… Egyszeri csoda, vagy csak beérett a munka gyümölcse? Végre nincs ezer fok, és tényleg igaz a vitatott 5mp/1celsius arány? Vagy csak nyaralás után mentálisan ki voltam pihenve? Eufórikus, egyszersmind beijedt hangulatban mentem haza. Mi lesz ebből?
 
Másnapra beiktattam egy 12 kilis tempófutást. Ha megy a rekorddöntés utáni napon az 5:40, akkor… Meg ilyenek. Igazából azonban ólomlábakra számítottam. És láss csudát, 5:35 lett a vége, és el sem fáradtam nagyon.
 
Akkor tehát nekifussak-e a négy órának, vagy ne? This is the question.
 
Ha 4:13-ra lövök, és lesz belőle egy szép futással mondjuk 4:08, vajon tudok-e majd örülni? Ha meg nekiesek a négynek, és behalás után lesz belőle mondjuk 4:08, vajon tudok majd örülni? Attól félek, hogy minden végkifejlet keserű lesz egy picit. Most már csak annak örülnék igazán, ha hármassal kezdődne az eredmény. Tényleg? Meglátjuk. Pénteken hegyi 25 kili, 500 métert meghaladó szintkülönbséggel. 2 óra 40 percet tervezek, 6:20 körüli átlaggal, nem meghalva. Ha ez összejön, akkor rárepülök az egyenletes 5:40-re a harmincas teszten. Remélem, a teszt majd eldönti a kérdést. Ha megy végig az 5:40, akkor nekimegyek a maratonin is. Ha 20 kili előtt kipukkanok, jön a B terv, azaz a hatperces maratoni tempó. Őszintén remélem, hogy nem a kettő között lesz a teszt eredménye… Ebben az esetben a verseny rajtjánál döntök.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://futkarozas.blog.hu/api/trackback/id/tr831355356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pirosmate 2009.09.07. 11:18:58

Örülünk, Vincent?

Azt hiszem, igen. Lenyomtuk Gergővel a hegyet. Kellemes, hűvös idő volt, itt-ott enyhén szemerkélő esővel. Ideálishoz közelítő futóidő, nem lehet rá panasz. A rengeteg emelkedőt jól bírtuk, a lejtőkön kellemesen gurultunk. Az előzetesen megtervezett résztávokat kb. tartottuk, többnyire 1-2 perc előnnyel. Éles helyzetben ment volna jobban is. Így sem rossz: 2:38:28, azaz 6:19-es tempó. Félmaratonnál 2:11:31 volt a részidőnk, ami közel 500 méter emelkedéssel értendő.

Azt hiszem, nem maradt más választásom, mint megpróbálni az 5:40-et a vasárnapi harmincas teszten. :-D

pirosmate 2009.09.07. 11:20:14

@pirosmate: Ja, és nem haltunk meg. Én egyáltalán, Gergő is csak alig. Az utolsó pár kilit kényelmesen toltuk 5:40-nel, mégha lejtőn is.
süti beállítások módosítása