HTML

Apa futkározik

Look down and see the road you're on as if you are on a marathon That's the spirit victory or die R.I.P. Lemmy

Friss topikok

  • pirosmate: Staminálódok, kérem szépen. Tegnap futottam 10 kilit, 1.00:38 lett. Pedig nem is néztem az órát, c... (2015.06.18. 10:33) Csigabiga fut
  • pirosmate: @lukacszoli: Még megy. :-D (2015.04.17. 14:07) Két év és négy hónap, letöltendő...
  • Szent Habakuk: Nagyon sajnálom, hogy ilyen árat fizettél azért, hogy írásoddal örömet okozz olvasóidnak! A felkés... (2012.11.18. 20:40) Never give up, never surrender!
  • Heavy: CSak az anonim alkeszek imáját v milyét tudom tanácsolni: "Uram, adj erőt, hogy megváltoztassam a ... (2012.09.13. 09:51) Vissza a startmezőre
  • pirosmate: @Gyűrött Papír: izé. szó, mi szó, kissé elment a kedvem a futástól is, meg a blogolástól is. Rövid... (2012.09.04. 09:26) Two more days to go

Kopaszodó, kövérkés, szemüveges családapa úgy érzi, hogy még tartogat számára valamit az élet.

2009.01.14. 14:55 pirosmate

Dietetika, avagy harc a falánksággal és restséggel

Címkék: okoskodás

 

 

 

97 kiló vagyok, BMI 31,7. "Ön kórosan elhízott. Hívja az ügyeletet, és a segítség megérkezéséig ne tegyen hirtelen mozdulatokat!"

:-D

Amúgy BMI szerint 76,5 kilótól felfelé már túlsúlyom van… Ez persze részben marhaság, de azért a tendenciát jól mutatja. Mivel mindig erősebb csontozatom volt az átlagnál, 22-es BMI alatt soha nem voltam. Azt nem hiszem, hogy a húszéves önmagam újra elérhető/elérendő volna. Szerintem soha nem leszek már hetven alatt, maximum egy nemkívánt súlyos betegség, vagy hadifogság alkalmából. A normális zóna teteje ugyebár a 25, szerintem nálam a 26 még beleférne. Az kb. 79 kiló, ide kell eljutni 9 hónap alatt. 18 kiló mínusz, havi két kiló fogyás. A küldetés lehetséges, de szép kihívás, ahogy manapság mondják.

A történelem mindenesetre engem támogat. 1989-ben 16 éves voltam, az első maraton előtt 68 kiló. Pedig kajakoztam, és igen ki voltam gyúrva. 1992-ben fejeztem be a gimit, 70 kiló körül. Aztán jött a főiskola, ahol 70 és 73 között ingadoztam. Izom le, zsír fel… 1996-ban elhelyezkedtem: Eskimo jégkrém, irodai hűtőkkel. Két hónap alatt kihíztam az új öltönyeimet: 48-ról felmentem 52-re. A tavalyi mélypont 56-os méret volt. Lagzi Lajcsi, wazze.

1997-ben voltam Malajziában. Nagy sokk ért, amikor a bécsi reptéren viccből ráálltam a mérlegre. 81-et mutatott. Innentől több év punnyadás, további zsírarány növekedéssel. 2004-ben kezdtem újra futni, viszonylag rendszeresen, 86 kilósan. Előtte átestem egy kéthetes káposztaleves kúrán, amitől lementem 81-re. Aztán házasság, építkezés, gyerek, azaz még több stressz. Meg alig futás. Fel is ugrottam kilencven fölé, azóta is ott vagyok. A kisfiam születését megelőzően csak az utolsó héten haladta meg az asszony derékbősége az enyémet, és akkor is csak egy centivel: én 108 cm voltam, Era 109. A tavalyi rengeteg futással sem ment le egy kiló sem tartósan. A harmincas futás utáni hétfőn 93 voltam, az volt a legkevesebb. Persze a zsír arány azért jó irányba tolódott, nem is keveset. Most 97-tel kezdtem az évet, egy kilóval többel, mint tavaly…

Azt gondolom, hogy a 2004-es súlyomat viszonylag gyorsan el kell érnem. Igazából 85 alá lesz majd nehéz bejutni. Az akkor sem sikerül tartósan, hiába futottam sokat. 80 alá meg nem is biztos, hogy valaha lejutok, bár törekedni kell rá.

Annyi bizonyos, hogy minden téren szarul állok. Jelenleg legalább kétszer annyi kalóriát veszek be, mint szükséges lenne. Persze a tápanyag-összetétel is vacak, meg este későn van a vacsi. De elsősorban mégis csak az a baj, hogy sokat eszem. Ha csak normális mennyiségű kaját fogyasztok, és nem nagyon zabálok be este, akkor az már önmagában eredményes kell, hogy legyen. Egy szintig mindenképp. Mától (:-) ) reggelire egy szenya kettő helyett, ebédre dobozos a menza helyett, vacsira valami könnyű, kenyér nélkül. Coláról & sörröl leállok, lesz helyette napi 1-1,5 liter salaktalanító tea. Magyarul: kevesebb kalória, plusz átmosás. Aztán majd csak lesz valahogy. Ha ez nem elég a heti 0,5 kg mínuszhoz, akkor koplalni is fogok.

Abban hiszek,hogy a normál testsúlyomat tartani tudom majd a sok futás és nem zabálás kombinációval is. Akkor is, ha a normálisnak gondolt havi egy kilós fogyásnál több megy le az elején.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://futkarozas.blog.hu/api/trackback/id/tr59877392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pirosmate 2009.01.22. 16:08:21

Király. Abszolúte nem bírom betartani, amit gondoltam. Híztam is egy kicsit, most épp 97,5 vagyok.

Donnerwetter.

pirosmate 2009.04.02. 13:31:50

@pirosmate:

Már két hete megy a vacsira no szénhidrát, ebédre fél adag. 4 kiló mínusz. :-)
süti beállítások módosítása