HTML

Apa futkározik

Look down and see the road you're on as if you are on a marathon That's the spirit victory or die R.I.P. Lemmy

Friss topikok

  • pirosmate: Staminálódok, kérem szépen. Tegnap futottam 10 kilit, 1.00:38 lett. Pedig nem is néztem az órát, c... (2015.06.18. 10:33) Csigabiga fut
  • pirosmate: @lukacszoli: Még megy. :-D (2015.04.17. 14:07) Két év és négy hónap, letöltendő...
  • Szent Habakuk: Nagyon sajnálom, hogy ilyen árat fizettél azért, hogy írásoddal örömet okozz olvasóidnak! A felkés... (2012.11.18. 20:40) Never give up, never surrender!
  • Heavy: CSak az anonim alkeszek imáját v milyét tudom tanácsolni: "Uram, adj erőt, hogy megváltoztassam a ... (2012.09.13. 09:51) Vissza a startmezőre
  • pirosmate: @Gyűrött Papír: izé. szó, mi szó, kissé elment a kedvem a futástól is, meg a blogolástól is. Rövid... (2012.09.04. 09:26) Two more days to go

Kopaszodó, kövérkés, szemüveges családapa úgy érzi, hogy még tartogat számára valamit az élet.

2008.12.16. 13:56 pirosmate

Félálom 2008

Címkék: eredmények

Eljött tehát az új év, elkezdtem futkározni. Azt már rögtön január elsején tudtam, hogy lefutom az idei Budapest Maratont. Illetve benevezek. Valószínűleg. Vagy mégse.

Kisvártatva elmentem a Szigetre, tükröt tartani az arcom elé. Fájós/fázós egy kör lett, sötétben. Hát mit mondjak, nem sikerült annyira fényesen. Kb. 35 perces futás, és nem kívántam aznapra többet. Be kellett látnom, hogy az állóképességem a bányászbéka segge alatt van. Ráálltam a mérlegre is, a mutató a 95 kilós csíkon állapodott meg.

Addig rendben van, hogy korosodik az ember. Ki látott már csoffadt ezüstöshátú hímgorillát. Az is oké, hogy a BMI alapvetően marhaság, mert nem veszi figyelembe az egyén izomszerkezetét, csontrendszerét. Testzsír-százalékot meg nem mérnek minden bokorban. Azért a 31-es BMI egyértelműen a dagadt disznó kategória, hiába is sminkelnék. Adott tehát minimum 20 kiló túlsúly, ami 20-25%-os többletet jelent. Abból indultam ki, hogy a sok futással magy lemegy a felesleg. Kedves sportbarátok! Ez tévedés. Nem megy le. Ma, közel egy évvel később úgyanúgy 95 kiló vagyok. elkeserítő, de erről majd később.

Elkezdtem tehát futni. No nem mondom, hogy faltam a kilométereket, de összejött valahogy a versenyre 700 kili. Két alkalommal is futottam féltávot, egyszer pedig 30 kilit is. A nagy nap előtt hetekig tököltem a versenytaktikán, jót dilemmázva Geri sógorral a gyors kezdés után lassú befejezés, pont fordítva, avagy egyenletes tempó típusú futások között. Beleástam magam a neten a szakirodalomba, amolyan bor-sznob módjára maratonista-sznobbá képezve magamat. Elkészítettem a céltervet mindenféle okos kalkulátorral, illetve megsaccoltam azt az eddigi összesített átlagtempómból, valamint a harmincas időeredményből is. Egyaránt 4:38 és 4:48 közé lőtt minden előrejelzés. Okosan kiválasztottam tehát a 4:30-at, mint "szép, de teljesíthető kihívást". Elbasztam, persze, lásd később. A taktikát illetően a lassú-gyors verzió nyert, végül készítettem egy csacsi-ragyi Excel ábrát, jól megtervezve minden szakaszt, hatkilis bontásban.

Über-tutiságként összeállt egy csapat kedves ember azzal a céllal, hogy stafétában végigkísérjen a versenyen. Ütnek, ha kell, mérik az időket, bíztatnak, miegymás. Örök hála innét is: a futni.hu csapatnak: Geri-HB-Szabolcs-Gergő-Bori.

A verseny napján több, mint izgatott voltam, ugyanakkor széjellvetett az önbizalom. A legnagyobb problémám az volt, hogy a kurva hideg reggelhez, vagy a várhatóan meleg délelőtthöz öltözzek-e. Végül a cicanaci, polárfelső átmeneti megoldást böktem ki, s átsétáltunk a Pecsából a rajhoz. Közben megjött a zabszem is, de hasmenéssé nem fajult az ügy. Rendesen rápihentem, ésszel kajáltam, továbbá elhatároztam, hogy minden frissítő állomáson lesz majd eszem-iszom.

Pukk, tipródás, taps, csoszogás, kocogás, futás. A rajttól Geri sógor jött velem, szakszerűen bemondva a tempót, féket vetve a hamarosan jelentkező nekiiramodhatnékomnak. Kisütött a nap, hűvös szél fújt, jó sok ember integetett: jó kedvem lett nagyon. A tervezett temmpónál végül gyorsabbak voltunk valamivel, de ez nem zavart. Úgy éreztem, ma enyém a világ, nem veszíthetek. Váltásnál Geri el, HB be. Két tényezőre felfigyelhettem volna, már ekkor. Egyrészt HB a társaság leggyorsabb tagja, másrészt a bollyal futás nem tetszett. Ebből hamar az lett, hogy az időtervet konkrétan leszarva, HB erőtlen tiltakozását félresöpörve megkerültem a 4:30-as bolyt, majd dinamikusan gyorsulva elindultam dél felé. Mit nekem a gagyi 6:30-as tempó, megy az hat körül is. Mit nekem a 4:30:00, amikor a 4:15:00 is lesz. És tényleg, így is állt a dolog. A váltóhelynél még... A Szabolcs-HB csere után leugrott rólam a polár, amit Szabolcs később levitt magával. Ő is érdeklődve kérdezte, hogy a.) miként kerültem ide ilyen gyorsan, illetve b.) nem lesz-e baj ebből? Hah, badarság. 19-nél jött be Gergő, rá jutott a leghosszabb szakasz, benne a féltávval. Gergővel párhuzamosan érkezett a lassulás, bár féltávnál még mindíg a 4:30-as boly előtt voltunk. Olyan 24-nél végül elment mellettünk a boly, én pedig nem hallgattam a bolyvezér ultrás kollégára, miszerint csatlakozzon mindenki, mert észak felé szembeszél lesz, együtt könnyebb. 29-nél már csatlakoztam volna, de akkor már nem bírtam utolérni őket. Gergő próbált ösztökélni, de döglött lovon ugyebár nem lehet lovagolni. Komoly sajnálatomra a 30-at gyengébb eredménnyel értem el, mint a teszt-harmincas ideje volt. Ráadásul kifingtam, míg a tesz után tök fittnek éreztem magamat. Valahol ilyentájt módosult a célom a "jó lesz a 4:45-is.." függvényre. 33 körül beváltott a húgocskám, Gergő pedig elszaladt előre, mondván, ha már eddig eljött, elfut a célig, fene menjen villamossal. Azaz rékészülés nélkül tolt majdnem 24 kilit. A tesóm pedig megörökölte a holtpontot, ami nem is pont volt, hanem inkább holtszezon. 34 és 38 között tartott és nagyon megviselt. Ekkor már csupán azért küzdöttem fogcsikorgatva, hogy futva haladjak, ne sétáljak bele. A mélypont eleje egybeesett a futóbolondos megasztár szpíkerleány munkásságával. Kicsi híjján eret vágtam rajta, de aztán cserencsére eltávolodtunk annyira, hogy ne halljam a mestert. Később megtudtam, hogy komoly topikolás lett a beszólásomból a furóbolondoknél. Sajnáni sajnálom, de elnézést nem kérek. A liba objektíve szornyű volt. 37-nél jött a krízis: a Nyugati-téri felüljáró. Ezúton üzenem kocsisárpinak, hogy kapja be. Körülöttem komoly Sztálingrád-feeling bontakozott ki. Volt aki sírva fakadt, volt aki feladta, volt aki röhögöt kínjában. Valahogy fölkúsztam, lecsúsztam, nyolcperces ezer. Paradox módon még segített is, mert kizökkentem a hullamerevségből. Az utolsó pár kilin újra futónak éreztem magam, a vége 4:42.32 lett. Szinte másodpercre annyi, mint 1989-ben, az emlékezetes elsőn. A célban először is elsírtam magam, majd összeomlottam.

Vicces tanulságként levonható, hogy húsz év alatt semmit sem öregedtem... Meg persze levonható egy csomó más tanulság is.

Előtte azonban még1x köszönet a futótársaknak, valamint Krisznek, aki aznapra a ruhatáros szerepre volt kárhoztatva. Szuper volt látni az integető kisfiamat az út mentén. "Akkor apa most nyert, ugye?" És nagyon hálás vagyok a pereputtynak is, aki kilátogatott. Bár elkerültük egymást, jól esik a tudat is, hogy ott voltak, és drukkoltak nekem.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://futkarozas.blog.hu/api/trackback/id/tr27826134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.05.08. 10:24:06

Elejétől elkezdtem olvasni a blogodat... Már kezdek parázni a maratontól :-)

pirosmate 2011.05.08. 20:37:44

@mgergoo: A változatosság kedvért komoly leszek: a maraton egészséges tiszteletet érdemel, ez tény. Parázni azonban nem kell tőle. Ha rendesen felkészülsz, menni fog.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.05.08. 21:45:02

@pirosmate: Én azt tervezem, hogy idén félmaraton és szerintem jövőre is csak a félmaratonokat fogom kergetni és majd csak 2013-ban mennék neki a maratonnak. Parázós és pánikolós és lelkigyenge vagyok szerintem... már csak akkor futok neki, ha edzésen már üzembiztosan megfutottam.
süti beállítások módosítása